کتابخانه عمومی شهداء بن

کتابخانه عمومی شهداء بن

کتابخانه عمومی شهداء بن

کتابخانه عمومی شهداء بن



المراقبات/ تألیف: عارف کامل میرزا جواد آقا ملکی تبریزی، ترجمه: رضا رجب‌زاده/ انتشارات: رسالت قلم/ تعداد صفحات: 544

این کتاب یکی از تألیفات گران‌سنگ آیت الحق مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی است که از احادیث صحیح و گهر بار ائمه علیهم السلام، ادعیه و اوراد مخصوص به ایام و لیالی و ماه و سال از منابع موثّق را در آن گردآوری نموده است.

جایگاه این کتاب در نزد ارباب باطن بسیار رفیع است. علامه طباطبائی درباره این کتاب تقریظی چنین دارند:

" ... این کتاب دریایی است پر از مروارید که در پیمانه نگنجد ... در این کتاب لطائف و تیز بینی‌هایی است که همیشه اهل ولایت الهی از آن مراقبت می‌کردند."

و یا مرحوم امام خمینی (رحمه الله علیه) در فرازی می‌فرمایند: " ای عزیز ... از علمای معاصر کتب شیخ جلیل القدر، عارف بالله حاج میرزا جواد تبریزی قدس سره را مطالعه نما، شاید انشاالله ازین تابّی و تعسّف خارج شوی."

 در بخشی از مقدمه کتاب، می‌خوانیم: "و ای نفس! بدان که می‌توانی نزدیکی و رضایت او را در مدت یک روز بلکه در یک ساعت و یک لحظه بدست آوری. به شرط اینکه بدانی نیت تو در ترک غیر خدا و قصد دیدار او صادقانه و پاک است. زیرا او حاضر است نه غایب ... به آسانی می‌توانی از روزهای سال مراقبت کرده و (در عمر خود) برای یک بار بعضی از اعمال سال را انجام بدهی."

برگزاری اولین نشست تخصصی مادران و زنان خانه دار با موضوع " سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س)"

برگزاری اولین نشست تخصصی مادران و زنان خانه دار

با موضوع " سیره و سبک زندگی حضرت زهرا (س)"

 

اولین نشست تخصصی کتاب خوان  شهرستان بن  با  جامعه هدف مادران و زنان خانه دار شهر بن با موضوع "سیره و سبک زندگی حضرت فاطمه (س) در خانه شهید رضا قلی هاشمی  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان چهارمحال و بختیاری، راهله شریف پور رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بن هدف از برگزاری این نشست را علاوه بر به اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده توسط مادران و زنان خانه دار، راه اندازی گروه کتابخوانی مادران و زنان خانه دار شهر بن عنوان کرد.

وی افزود: این نشست با حضور  فرماندار شهرستان بن، بخشدار بخش مرکزی، کتابداران کتابخانه شهداء بن و بیش از 40 مهمان برگزار شد

در این نشست که در فضایی مزین شده به تلاوت و تفسیر  آیات قرآن مجید برگزار شد، شش نفر از مادران و زنان خانه دار، به معرفی کتاب پرداختند.

دراین برنامه فرهنگی اکبریان فرماندار شهرستان بن ضمن تبریک سال نو وهفته گرامی داشت مادر،از ابتکار این گروه تقدیر وتشکر کرد وکتابخواندن ومطالعه را ارزش دانست وهمه زنان را به مطالعه تشویق نمود.

«مادر معبد عشق» نوشته سارا سلسبیلی توسط خدیجه داودی (عضو کتابخانه)، «ام ابیها» نوشته رضا شیرازی توسط فاطمه نادری (عضو کتابخانه)، « آیین همسرداری در زندگی حضرت فاطمه (س) » نوشته اسدالله محمدی نیا توسط زهرا سلیمی (مربی قرآن وعضو کتابخانه )، « زندگانی حضرت زهرا (س)» نوشته حسین صبوری، توسط مهین امانی (عضو کتابخانه)، « روزهای فاطمه (س) شرحی بر خطبه فدک حضرت زهرا (س)» نوشته کمیته فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)، توسط فاطمه امانی (عضو کتابخانه)، « فاطمه چرا فاطمه شد؟» نوشته سیمین دخت بهزادپور توسط لیلا سلیمی (عضو کتابخانه)، شش عنوان کتابی بود که معرفی و تجربه خواندن این کتابها با دیگر مادران و زنان خانه دار به اشتراک گذاشته شد.

درپایان این برنامه ضمن تقدیر از بانوان ارائه دهنده کتاب ،به قید قرعه از بین کسانی که نامشان فاطمه یا زهرا بود به یک نفر جایزه داده شد.

 

 

نمایشگاه کتاب کودک به مناسبت 14 فروردین روز جهانی کتاب کودک


در کتابخانه عمومی شهداء بن برگزار شد: نمایشگاه تازه های کتاب کودک به مناسبت روز جهانی کتاب کودک نمایشگاه کتاب با موضوع کودک، کتاب و کتاب‌خوانی به مناسبت روز جهانی کتاب کودک در کتابخانه شهداء بن برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، مرضیه سعیدی زاده، سرپرست کتابخانه‌ عمومی شهداء بن با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه با هدف آشنایی کودکان با نورسیده های کتاب کودک و ترغیب آنان به مطالعه برگزار و به مدت یک هفته پذیرای کودک و نوجوانان علاقه مند می باشد.

گفتنی است دوم آوریل، برابر با ۱۴ فروردین ماه امسال، زادروز هانس کرستین اندرسن، نویسنده دانمارکی، پدر ادبیات کودک و خالق دخترک کبریت فروش، جوجه اردک زشت، بندانگشتی، لباس جدید امپراتور و بسیاری قصه‌ها و داستان‌های ماندگار و کودکانه است که به عنوان روز جهانی کتاب کودک در جهان نام گرفته است.